Vakıf Senedi

Vakıf Senedi

 senet-sh.3.jpg
 senet-sh.4.jpg
 senet-sh.5.jpg
 senet-sh.6.jpg
 senet-sh.7.jpg
 senet-sh.8.jpg
 senet-sh.9.jpg
 senet-sh.10.jpg
 senet-sh.11.jpg
 senet-sh.12.jpg
 senet-sh.13.jpg
 
 
 
 

      Vakıf senedinin değiştirilmiş yeni hali 

                      

                                                

 

ATEDAV

ANKARA TİCARET LİSESİ EĞİTİM

VE DAYANIŞMA VAKFI SENEDİ

 

 

                                                        

BÖLÜM I

KURULUŞ, AMAÇ VE GERÇEKLEŞTİRME

 

KURULUŞ

Madde : 1 – (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.) Ankara Ticaret Lisesi Eğitim ve Dayanışma Vakfı kurulmuştur. Vakfın kısa adı “ATEDAV”dır. İşbu resmi senette sadece vakıf denilecektir.

Amblemi 1924 yazılı bir kaide üzerine beyaz zeminde (tL) şeklinde ticaret lisesinin baş harfleri (küçük/büyük) yazısı ile onun üzerine konmuş kanatları açık bir güvercin oturtulmuş görünümü ve çevresine de koyu yeşil bant üzerine de “ANKARA TİCARET LİSESİ” yazılı rozet şeklindedir. tL ve güvercin logosu civciv sarısı renginde olup,  bu logonun oturduğu 1924 yazı kaidesi ile dayandığı sütun da koyu yeşil renklidir.

 

VAKFIN İKAMETGAHI

Madde : 2 - (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.) Vakfın merkezi Ankara İli, Çankaya İlçesi’nde olup, adresi Ziyabey Caddesi No.77/2 – Balgat’dır.

İlgili mevzuat çerçevesinde Vakıf Genel Kurul  Kararı ve yetkili makamlardan izin almak kaydıyla yurt içi ve yurt dışında şube ve temsilcilikler açılabilir.

 

VAKFIN AMACI

Madde : 3 – Vakfın amacı, Ankara ticaret Lisesi öğrencilerinin ve mezunlarının eğitim düzeylerini yükseltmek ve aralarında sosyal dayanışma sağlamaktır. Bu amacın sağlanması için aşağıdaki faaliyetlerde bulunulur.

a)      Ticaret Lisesi eğitimini özendirmek ve yaygınlaştırmak üzere eğitim kurumları kurulmasına ve idamesine yardımcı olunmak,

b)      Kabiliyetli ve fakat maddi imkandan yoksun öğrencilerin eğitim ve öğrenimlerini yaptırmak,

c)      Öğretmenleri teşvik etmek ve ödüllendirmek,

d)     Ankara Ticaret Lisesinin araç ve gereç ihtiyaçlarını karşılamak,

e)      Mesleki konularda yetişmeyi sağlamak üzere kurslar, seminerler, paneller ve benzeri toplantılar düzenlemek,

f)       Ticaret Lisesinde yapılan eğitimin çağdaş düzeye getirilmesi ve modern araçlardan faydalanılması konularında çaba sarfetmek,

g)      Ankara Ticaret Lisesi mezun ve mensuplarını kaynaştırmak, sosyal ve kültürel dayanışmalarını sağlamak,

h)      Ankara Ticaret Lisesi mezunlarının iş kurmalarına veya durumlarına uygun iş bulmalarına yardımcı olmak,

i)        Huzur evleri kurmak,

j)        Dayanışma ve tanışıklığın geliştirilmesi ve genişletilmesi için lokaller kurmak,

k)      Amaçları doğrultusunda yayınlar yapmak,

l)        Üyelerinin ve yakınlarının ölümleri halinde, dini görevleri yerine getirmek.

 

 

 

GERÇEKLEŞTİRME

Madde : 4 – Vakıf, 3. Maddede belirtilen amaçlarını gerçekleştirmek için, gelir elde etmek amacıyla;

a)      Tesis, işletme ve ortaklıklar kurabilir, kurulmuş olanlara iştirak edebilir,

b)      Her türlü anlaşmalar yapabilir ve hukuki tasarruflarda bulunabilir,

c)      Vakıflar Genel Müdürlüğünden izin ve yetki belgesi almak suretiyle, her türlü menkul, gayrimenkul alabilir, satabilir, kiralayabilir ve bunlar üzerinde her türlü hakları kurabilir ve kaldırabilir,

d)     Üyelerinden, giriş ve üyelik aidatı toplayabilir,

e)      Her türlü kıymetli evrak, alacak ve hakları iktisap edebilir, satabilir veya başka şekilde devredebilir ya da rehnedebilir,

f)       (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.) Kamu Kurumları dışındaki özel ve tüzel kişilerden yapılacak her türlü bağış ve               

yardımları kabul edebilir. Ayrıca, ilgili mevzuat çerçevesinde yurtdışından da bağış ve yardım kabul edebilir, uluslararası faaliyet ve işbirliğinde bulunabilir.

 

BÖLÜM II

VAKFIN ORGANLARI

 

VAKFIN ORGANLARI

Madde : 5 –  (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.) Vakfın organları Şunlardır;

a)      Genel Kurul,

b)      Yönetim Kurulu,

c)   Denetleme Kurulu

 

KURUCU ÜYELER

Madde : 6 -  (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.)  İşbu Vakıf Senedinin 32. maddesinde isim ve adresleri belirtilen kişiler, Vakfın kuruluşunu sağlayan Kurucu Üyeler’dir. Bundan sonra “Kurucular”  olarak anılacaktır.

 

KURUCU ÜYELERİN HAK VE GÖREVLERİ İLE BUNLARIN DEVRİ

Madde : 7 – (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.) Kurucu üyeler, işbu vakfın kuruluşunu yasalar uyarınca gerçekleştirir ve ilk genel kurul toplanıncaya kadar kendi arasından seçeceği 9 kişilik geçici bir Yönetim kurulu teşkil ederek Vakfı yönetir.

 Kurucu üyeler, Vakfın ve  Genel Kurulunun tabii üyeleridir.

 

GENEL KURUL

MADDE : 8 - (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.) Vakfın Genel Kurulu, Kurucu üyeler ile Vakfa sonradan üye olan tüm vakıf üyelerinden oluşur.

 Ankara Valisi, Belediye Başkanları, Milli Eğitim Müdürü, Ankara Ticaret Lisesi Müdürü, Ankara Ticaret Lisesinde fiilen öğretmenlik yapanlar ile eskiden yapmış olanlar, vakıf ve vakfın amaçları doğrultusunda yaptığı yararlı faaliyetler ve üstün hizmet ve katkıları nedeniyle belirli kişiler Yönetim Kurulunun 2/3 çoğunluğu kararıyla ONUR ÜYESİ seçilmiş olmaları halinde oy hakları olmamak üzere Genel Kurula katılabilirler.

 

GENEL KURUL TOPLANTISI

Madde : 9 – Genel Kurul, Yönetim Kurulunun çağrısı üzerine her yıl olağan olarak yılın ilk üç ayı içinde toplanır.

Toplantı için yeterli çoğunluk, üye tam sayısının yarısının bir fazlasıdır. İlk toplantıda çoğunluk sağlanamazsa 15 gün sonradan daha önce bir tarih olmamak kaydıyla belirlenecek bir günde ikinci toplantı yapılır ve bu toplantıda çoğunluk aranmaz.

 

 

OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL

Madde : 10 -  (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.) Genel Kurul üyelerinin % 10’u veya Yönetim Kurulu üyelerinin 2/3’ü veya Denetleme Kurulu üyelerinin oybirliği kararı ile Genel Kurul Olağanüstü toplantıya çağrılabilir.

Olağanüstü toplantıda, toplantının gerekçesini oluşturan gündem maddesinden başka konu görüşülemez, görüşülmesi teklif edilemez.

 

TOPLANTI  İLKELERİ

Madde : 11 – Genel Kurul toplantısının günü, saati ve yeri ile gündemi, çoğunluk sağlanamadığı takdirde ikinci toplantının aynı şartları  en az on beş gün önce Genel Kurul üyelerine ve ayrıca Vakfı teftişle görevli yetkili makama bildirilir.

Genel Kurul toplantısını, Yönetim Kurulu Başkanı veya yardımcısı açar. Toplantıyı yönetmek üzere bir başkan, bir başkan yardımcısı ve iki sekreter seçilir.

Karar, toplantıda bulunanların yarıdan bir fazlasının oyu ile alınır. Ancak, Vakıf Senedini değiştirme kararları Genel Kurul üye sayısının 3/4’ünün toplantıda bulunması şartıyla 2/3’ünün çoğunluk oyu ile alınabilir. Ayrıca, değişiklik önerisinin eski ve yeni şekliyle gündemde bulunması ve toplantıdan önce üyelere gönderilmiş olması şarttır.

 

GENEL KURUL GÖREV VE YETKİLERİ

Madde : 12 – (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.)  Genel Kurulun Görev ve Yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

a)      Yönetim Kurulu Çalışma Raporu ile Denetleme Kurulu Denetim Raporunu inceleyip müzakere etmek ve bu kurullar üyelerini aklamak,

b)      Vakfın geçen dönem gelir ve gider hesaplarını, gelecek dönem bütçe çalışma raporunu inceleyip onaylamak,

c)      Yönetim ve Denetleme Kurulu asil ve yedek üyelerini seçmek,

d)     Vakıflar Genel Müdürlüğünün izni ile Vakfa ait taşınmaz malların satışına karar vermek,

e)      Vakıf senedinde değişiklik yapmak,

f)       Yönetim Kurulunca hazırlanacak dahili Yönetmelikler hakkında karar almak,

g)       Kamu görevlileri dışındaki Yönetim ve  Denetleme Kurulu üyelerine huzur hakkı verilip verilmeyeceğini, verilecekse miktarını belirlemek,

h)      Vakıf faaliyetleri konusunda Yönetim  Kurulunca hazırlanan genel politikaları görüşüp karara bağlamak,

i)        5737 sayılı Vakıflar Kanunu gereği yılda bir defa yapılacak İç Denetimin, Vakıf Denetleme  Kurulunca veya Bağımsız Kuruluşlarca  yapılmasına karar vermek. Genel Kurulda bu konuda herhangi bir karar alınmamışsa İç Denetim, Vakıf Denetleme Kurulunca yapılır.

 

 

 

 

YÖNETİM KURULU

Madde : 13 - (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.) Vakıf Yönetim Kurulu,  Genel Kurulca, Genel Kurul üyeleri  arasından seçilen dokuz asil ve dokuz yedek üyeden oluşur.

Yönetim Kurulunun çalışma süresi üç yıldır. Süresi dolmadan herhangi bir nedenle ayrılan asil üyenin yerine en çok oy almış yedek üye geçer. Asil üyelerden üst üste mazeretsiz olarak üç kez toplantıya katılmayanların yerine yedeği çağrılır. Bu kişinin Yönetim Kurulu üyeliği düşer. Süresi bitenler yeniden seçilebilirler.

 

 

YÖNETİM KURULU TOPLANTI İLKELERİ

Madde : 14 – Yönetim Kurulu ayda en az bir defa toplanır. Toplantı en az beş üyenin katılması ile açılır. Karar yeter sayısı Yönetim Kurulu üye sayısının salt çoğunluğudur.

 

Madde : 15 – Yönetim Kurulu ilk toplantısında bir Başkan, bir Başkan Yardımcısı, bir Genel Sekreter ve bir Sayman seçer.

Seçilen görevlilerin görev süresi Yönetim Kurulu üyeliği süresince devam eder. Görevli üyelerin görev ve yetkileri Vakıf Yönetmeliğinde gösterilir.

 

YÖNETİM KURULUNUN GÖREV VE YETKİLERİ

Madde : 16 – Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

a)      Yasalar, Tüzükler, Yönetmelikler ve Genel Kurulca verilmiş olan görevleri yerine getirmek,

b)      Vakıf amacının gerçekleşmesi için gerekli kararları almak,

c)      Vakıfla ilgili yönetmelikleri hazırlamak,

d)     Personel statüsünü,  tayin ve tespit etmek ve atamaları yapmak,

e)      Vakıflar Genel Müdürlüğünden izin ve yetki belgesi almak suretiyle, her türlü taşınır ve taşınmaz mallara ait bağışları kabul etmek, satın almak ve diğer şekillerde iktisap etmek,

f)       Vakfın taşınır ve taşınmaz malları üzerinde satış hariç, amaca uygun her türlü tasarruflarda bulunmak,

g)      Bütçeyi hazırlamak,

h)      Vakfa gelir elde etmek amacıyla tesis, işletme ve ticari ortaklıklar kurmak veya kurulmuşlara iştirak etmek,

i)        Gerektiğinde amaçla ilgili komiteler, çalışma grupları teşkil etmek,

j)        Gerçek ve tüzel kişiler önünde ve resmi mercilerde Vakfı temsil etmek.

 

DENETLEME KURULU

Madde : 17 - (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.) Vakıf  Denetleme Kurulu, Genel Kurulca, Genel Kurul üyeleri arasından seçilen üç asil ve üç yedek üyeden oluşur.

Denetleme Kurulu üyelerinin çalışma süresi üç yıl olup,  süresi bitenler yeniden seçilebilirler.

Süresi dolmadan herhangi bir sebeple ayrılan denetçinin yerine en çok oy almış yedek üye getirilir.

 

DENETLEME KURULUNUN ÇALIŞMA İLKELERİ

Madde : 18 – Denetleme Kurulu en az üç ayda bir defa toplanır. Toplantı en az iki denetçinin bulunması ile açılır ve karar yeter sayısı ikidir.

 

               

DENETLEME KURULUNUN GÖREV VE YETKİLERİ

Madde : 19 - (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.) Denetleme Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

a)      Her üç ayda bir defterler ve belgeler üzerinde yapılacak incelemeler sonucunda rapor düzenlemek ve bu raporu yönetim kuruluna vermek,

b)      Her yıl sonu bilanço ve gelir-gider tabloları üzerinde yapılacak inceleme sonucunu içeren Denetleme Raporunu Genel Kurula vermek,

c)      Yıllık Bütçe tasarısı üzerindeki görüşlerini Genel Kurula bildirmek,

d)     Gerektiğinde Genel Kurulu Olağanüstü toplantıya çağırmak,

e)      Genel Kurulca görev verilmesi halinde, 5737 sayılı Vakıflar Kanununun 33. Maddesi gereği yılda bir defa yapılacak Vakfın İç Denetim Raporunu hazırlamak  ve  düzenlenecek raporu, rapor tarihinden itibaren iki ay içinde Vakıflar Genel Müdürlüğüne gönderilmek üzere Yönetim Kuruluna vermek.

 

BÖLÜM III

                                                                  VAKIF ÜYELİĞİ

 

ÜYELİK ŞARTLARI

Madde : 20 - (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.)   18 yaşını tamamlayan Ankara Ticaret Lisesi (Yeni adıyla Ankara Ticaret Meslek Lisesi çatısı altındaki liseler dahil) mezunları ile mezun olmamakla beraber bu lisede (Eski ortaokulda okumuş olanlar ile Ticaret Lisesi formasyonu almak için “Açık Lise”de okuyup mezuniyet belgesi almış olanlar dahil) herhangi bir öğretim dönemini tamamlayarak ayrılanlar (Okuldan çıkarılanlar hariç) Vakfa üye olabilirler. Ayrıca, okulumuz çatısı altındaki liselerde (Ticaret Meslek,  Anadolu Ticaret Meslek ve Adalet Meslek) en az üç yıl öğretmenlik hizmeti bulunanlar ile idari kadrolarda müdür, müdür yardımcısı olarak görev yapanlar da üye olabilirler.

Vakfa  üye olabilmenin şartları, giriş ve üyelik aidat miktarları,  üyelerin Vakıf hizmetlerinden yararlanma koşulları ile üyelikten çıkarılmanın şartları Yönetim Kurulunca hazırlanacak dahili Yönetmelikte belirlenir.

 

ÜYELİK HAK VE GÖREVLERİ

Madde : 21 – Vakıf üyeliğini kazananlar Vakıf organlarına üye seçerler ve seçilebilirler. Vakfın amacına yönelik faaliyetlerden öncelikle yararlandırılırlar.

 

BÖLÜM IV

MALİ HÜKÜMLER

 

 

VAKFIN VARLIĞI

Madde : 22 – Vakfın kuruluş varlığı 5.200.000.- liradır.

Bu varlık Kurucular Kurulu üyelerinin vakfettikleri muhtelif meblağlardan oluşmuştur.

 

VAKFIN GELİR KAYNAKLARI

Madde : 23 – Vakfın gelir kaynakları aşağıda gösterilmiştir;

a)      22’nci maddede yazılı kuruluş varlığı,

b)      Üyelerden alınacak giriş ve yıllık aidat ödentileri,

c)      Vakfa yapılacak her çeşit bağış ve vasiyetler,

d)     Vakıf amacını gerçekleştirmek için yapılan faaliyetler gelirleri,

e)      Her çeşit sair gelirler.

 

BAĞIŞLAR

Madde : 24 – Vakıf, amacına uygun olarak yapılan bağışları kabul edebilir. Yönetim Kurulu, uygun görmediği bağışları kabul etmemeye, uygun görülen bağışları Vakıf yararına en uygun şekilde uygulamaya yetkilidir.

 

MALİ UYGULAMA

Madde : 25 – Türk Medeni Kanunu hükümlerine göre kurulan Vakıflar Hakkındaki Tüzüğün 37’nci maddesinde sınırlanan Yönetim, İdare Masrafları ile Vakıf Gelirlerini arttıracak yatırımlara ayrılacak miktarlar dışında kalan Vakıf Gelirlerinin tümü Vakfın amaçlarına tahsis ve sarfedilir.

 

MALİ DÖNEM

Madde : 26 - (Değişik: Ank.19.Asl.Huk.Mah.18.02.14 Gün ve 2013/570 E, 2014/69 K.) Vakfın mali dönemi takvim yılıdır.(1 Ocak-31 Aralık). Vakfın Muhasebe Kayıtları,  ilgili kanun, tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen usul ve esaslara göre tutulur.

 

BÖLÜM V

ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER

 

FESİH VE TASFİYE

Madde : 27 – Vakfın sermayesi ve varlığı bu senette belirtilen gaye ve maksadını gerçekleştirmeye hiçbir surette yetmez hale düşer veya gaye ve maksadın gerçekleştirilmesini imkansız kılan ve önlenemeyen diğer fiili sebepler ortaya çıkarsa, Yönetim Kurulunun teklifi ve Genel Kurulun 2/3’ünün oyu ile vakfın feshine ve tasfiyesine karar verilir.

 

TASFİYE KURULU

Madde : 28 – Tasfiye zorunluluğunun tespit edildiği tarihteki Yönetim Kurulu, Tasfiye Kurulu görevini yapar. Yönetim Kurulunun görevden ayrılmış veya görev yapamaz olması halinde, ilgililerden birinin müracaatı ile mahkemece üç kişilik bir Tasfiye Kurulu seçilir.

 

TASFİYE ESASLARI

Madde : 29 – Tasfiye şu esaslar dahilinde yapılır.

a)      Vakfın malları paraya çevrilir, alacakları tahsil edilir,

b)      Elde edilen meblağdan Vakfın bütün borçları ödendikten sonra artan olursa, bu miktar Vakıflar Genel Müdürlüğüne devredilir.

Tasfiye sonucu mahkemeye ve Vakıflar Genel Müdürlüğüne bildirilir.

 

İLK YÖNETİM KURULU

Madde : 30 – Bu Vakıf Senedi ile, ilk Olağan Genel Kurul toplantısına kadar görev yapmak üzere teşekkül eden ilk Yönetim Kurulu üyeleri ve yedekleri aşağıda gösterilmiştir.

 

Asil Üyeler                                                       Yedek Üyeler

Erdem ÖZSINMAZ                                         Erhan ACAR

Alptekin KÜÇÜKÇELEN                               Metin CANTEK

Sadık DÖNMEZ                                              Sait DESTİCİOĞLU

Erdal ERTUĞRUL                                          Muhittin DURAL

Nafi ÖZDOĞAN                                             Kemal ŞAHİNOĞLU

Kutay TÜRKAY                                             Yılmaz KAROL

Selçuk MAŞLAK                                            Vural GÖĞÜŞ

Bülent İLHAN                                                 Ersan GÜCÜN

Ali Güngör EROĞLU                                      Kemal KOÇAK

 

İLK DENETİM KURULU

Madde : 31 – İlk Olağan Genel Kurul toplantısı yapılıncaya kadar görev yapmak üzere teşkil edilen Denetim Kurulunun asil ve yedek üyeleri aşağıda gösterilmiştir.

 

Asil Üyeler                                                       Yedek Üyeler

Erdoğan BAŞAĞAÇ                                        Feridun KARA

Doğan ÖZKARA                                             Hidayet ÜNAL

Kaya MISIRDALI                                           Celal ALKAN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SON ARKA KAPAK İÇİ YAZISI

 

“ANKARA TİCARET LİSESİ EĞİTİM VE DAYANIŞMA VAKFI”, ANKARA YEDİNCİ NOTERLİĞİNİN 14 KASIM 1986 GÜN VE 46245 YEVMİYE NOLU VAKIF SENEDİ İLE KURULMUŞ, ANKARA 12. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNİN 12.02.1987 GÜN VE 1986/48 ESAS 1987/35 SAYILI KARARI İLE VAKIF SİCİLİNE TESCİLİ ONAYLANMIŞTIR.

 

 

İŞBU VAKIF SENEDİ’NİN; 1, 2, 4/F, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 17, 19, 20 VE 26. MADDE  DEĞİŞİKLİKLERİ, ANKARA 15. NOTERLİĞİNİN 10.ARALIK.2013 GÜN VE 18753 YEVMİYE NO.SU TAHTINDA TASDİKLİ VE ANKARA 19. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNİN 18 ŞUBAT 2014 GÜN VE 2013/570 ESAS 2014/69 SAYILI KARARI İLE VAKIF SİCİLİNE TESCİLİ ONAYLANMIŞTIR.

Tümünü gör